Bu Blogda Ara

6 Haziran 2014 Cuma

Hamilelik ve güneş lekelerine karşı doğal yöntemler / masks for pregnancy and sun spots

Merhaba arkadaşlar bugünlerde cilt konusunda araştırma içerisine girdim. Cildimde sorun oluşmuş değil ama 3 aylık hamileyim. Bu yüzden olabilecek herhangi bir durumda önlemimi almak isterim. Hamilelik lekesini araştırdım. Araştırmalarımda koyu tenlilerde lekelerin daha çok olduğunu öğrendim. E bende esmerim, buğday tenliyim böyle olunca ne olur ne olmaz... ben önlemimi önceden alayım dimi ama. Araştırmışken buraya yazmamak da olmazdı:)
Bu lekelerin oluşumu tabiki hormonlarla alakalı. Hamilelikte ostrojen hormonu seviyesi yukseliyor, bununla birlikte ön hipofiz bezi uyarılıyor ve melanin hormonu salınımı artıyor.Melanin de cildin doğal rengine etki ediyor ve deride koyulaşma oluşturuyor. Böylelikle lekeler meydana geliyor.

Şimdi gelelim doğal yöntemlere: 
ÇİLEK MASKESİ:
Ebru Şallı 'nın hamilelik sırasında uyguladığı bir maskedir. Genellikle uygulanmış sonuç alınmış çözümleri araştırdım.
1 Kaşık taze sıkılmış limon suyu
4 Adet çilek
Önce cildi güzelce temizliyoruz. Gözenekler açık olsun ki cilde daha iyi temas etsin.Çilekleri ezin, limon suyunu ekleyin ve yüzünüze masaj yaparak sürün. 20 dakika
bekledikten sonra bol suyla yıkayın.Tabi bunu 1 kere yapıp bırakmak olmaz düzenli yapmak gerekir. Haftada 1 veya 2 kere yapmanız yeterli.

Strawberry mask: 
Float Ebru's a mask that is applied during pregnancy. I researched solutions usually result was applied. 
1 Scoop of freshly squeezed lemon juice 
4 Piece strawberry 
We clean the skin before beautifully. Open the skin pores get better contact etsin.çilek crush, add the lemon juice and massage your face crawl. After waiting 20 minutes with plenty of water yıkayın.tab make it the first time will not leave you need to do regularly. 1 or 2 times a week enough to do.

SOYA FASÜLYESİ KÜRÜ:
İbrahim Saraçoğlu'nun önerisi bu tarifte. Sadece hamilelik lekeleri için değil yaşlılık lekeleri üzerinde de çok etkiliymiş.2 su bardağı klorsuz su kaynatılacak, 4 yemek kaşığı soya fasulyesi içine ilave edilecek. 20 dakika kaynatılması söyleniyor. 20 dakika sonunda su kırmızı renge dönüşecek eğer dönüşmemişse yeterince kaynamadığını gösteriyor. Kaynattıktan sonra suyu süzün ve ılıyınca  pamuk yardımıyla yüzünüze sürün.1 ayda 3 kere uygulanması yeterli görülüyor.

Ben Eskişehir de soya fasulyesini çok araştırdım ama bir türlü bulamadım. Burda pek tüketilmiyor. Bu yüzden alternatif olarak soya sütünü araştırdım. Migrosta satılıyor. O da aynı etkiye sahip. Eğer sizde bulamazsanız soya sütünü öneririm. Bu arada inek sütüne karşı bebeklerinizin veya kendinizin alerjiniz varsa bu çok yararlı olan soya sütü öneriliyor. Aklınızda olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı