Bu Blogda Ara

4 Ekim 2013 Cuma

BAZLAMA YAPIMI

Bazlamayı sevmeyen var mı? Hele bazlama sacında pişirip sıcak sıcak, üzerine tereyağı sürüp ve peynir eşliğinde yenmesi, birde yanına güzel bir çay demledik mi ohh değmeyin keyfimize. Her ne kadar bazlama sacında olmasa da tavada yaptım.

Bugünler de hatta son 1-2 ay aldığım ekmekten hiç memnun değilim.O kadar çabuk bozuluyor,bayatlıyor ki sinir oluyorum.Ekmek israf etmek hiç istemiyorum. Dünya da ekmek bile bulamayan o kadar insan varken benim ekmek ziyan etmem büyük günah...İşte bu yüzden kendi kendime dedim ki ee herşeyin doğalından yanasın da niye kendi ekmeğini pişirmiyorsun, kalk yap kendi ekmeğini. Önce ekmek yapayım dedim sonra fikrim değişti bazlamaya döndüm.Kahvaltılarda ısıtıp tereyağ sürmesi çok güzel oluyor.

MALZEMELER:
**6-7 Su Bardağı Un
**1 yemek kaşığı tuz
**1 tatlı kaşığı şeker
**kuru maya
**ılık su
(Maya yerine yoğurdunuz hamurdan bir parça ayırıp dolabınıza koyarsanız bir sonraki hamur için doğal mayanız da olmuş olur.Eskiler hep bu yöntemi kullanmışlar ve günümüzde de hala kullanılıyor)

HAMURUN YAPILIŞI.
**Unu derince bir kaba alın rahat yoğurabileceginiz. Unun içine tuzu,şekeri,mayayı ilave edin. Unun ortasını havuz şeklinde açıp azar azar ılık su ilave ederek yoğurun. Elinize hafif yapışır şekle gelince su katmayı bırakın ve iyice yoğurun. Sonra üzerini kapatıp bir saat kadar mayalanmasını bekleyin.
**Hamur 2 kat kabaracaktır.Kabardıktan sonra portakal büyüklüğünde parçaları elinizde yuvarlayarak tezgahınıza hazırlayın üzerini biraz unlayarak 10 dk kadar bekleyin. Tavanızı ısıtıp bazlamanızı yapmaya başlayabilirsiniz.Oklava yardımıyla 1 parmak kalınlığında açın ve tavaya koyun. Kabarmaya başlayınca hemen diğer tarafını da çevirin. Eğer çevirmeyip bir tarafının iyice olmasını beklerseniz çok düzgün bazlamalar elde edemeyebilirsiniz. Kabaran kısımları daha erken olup iç kısımları kabarmayabiliyor. O yüzden koyduktan 1-2 dakika sonra felan diğer tarafını çevirin. Birde çok ince koymamaya da dikkat edin o zaman da bazlamanın şekli göze güzel görünmüyor:)) Deneye deneye doğru yolu ben buldum yapamıyorum diyenlerin darısı başına:))   Afiyet Olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı