Bu Blogda Ara

25 Ağustos 2013 Pazar

Bebe yaka bluz yapımı,şık bluz yapımı























Eğer kumaşlarla oynamayı, dikip biçmeyi seviyorsanız size üstteki (kendi yaptığım) modelin aşamalarını anlatacağım.Öncelikle maliyetinin 2 TL ye geldiğini söylemek isterim. Mağazalardan dünyanın parasını verip almak yerine kendi bedeninize zevkinize uygun dikimler gerçekleştirebilirsiniz.Eğer kalıp olmadan modeline bakıp yapabiliyorsanız bu dahada iyi.Ben kalıp kullanmıyorum herhangi bir dikiş kursunada gitmiş değilim kendi kendime öğrendim. Sadece kumaşı önüme alıyorum ve o anda ne yapacağıma karar veriyorum hayal gücüme,yaratıcılığıma bağlı. Bu bluzu yaparken de böyle bir şey çıkacagını bilmiyordum.
 
Şimdi aşamalarına gelelim.
***Ben kumaşımı çarpadan(yani çarşamba pazarından parça halinde satılan kumaşlardan) 1TLye aldım:)) fazla ücret ödemeye gerek yok.

***ilk önce evdeki herhangi bi tşörtümü getirip kumaşın üstüne koydum ve ölçümü belirledim tşört şeklinde kestim.


***Bluzun ön ve arkasını ayrı ayrı
kestim sonra yanlardan birleştirdim.Bir tarafına koltuk altından fermuar koydum giyimi daha kolay olsun diye. Fotoğrafta görülüyor.

***sonra yakası nasıl olsun diye düşünürken bebe yaka geldi aklıma.Evde bulunan, etek kumaşını benzer siyah kumaşı(çok ince olmamasına dikkat edin düzgün durmuyor) bebe yaka şeklinde kestim.

***Ben bebe yakayı genellikle evdeki yumurta tavasını yada yuvarlak bir tabağı kullanarak kesiyorum:)) tavsiye ederim daha düzgün oluyor.

***Bebe yakayı 3 parça şeklinde kestim.arkası ayrı ve ön kısımları da ayrı omuz kısımlarında birleşim yerleri var.Yakayı elimde diktim. Bi yanlış yapıldığında sökümü daha kolay oluyor.O yüzden bluzu oluştururken önce elinizde gevşek dikiş yapınız sonra makinede dikiniz.

***Yakayı diktikten sonra kol kısımları ve alt kısmı da uyumlu olsun diye siyah kumaş kesip diktim.

***Eğer anlamadığınız bir yeri olduysa mesaj atabilirsiniz yardımcı olurum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı