Bu Blogda Ara

28 Ağustos 2013 Çarşamba

Yazlık Kolay Elbise Dikimi


 Fazla zaman almadan dikebileceğiniz bir elbise. Bedeninizi ölçüp biçmeden evdeki kıyafetlerinizden ölçü alabilirsiniz ben genellikle biraz dökümlü tişörtlerimi kumaş üstüne koyarak sabunla çiziyorum.Ya da elbisemi kalıp olarak kullanıyorum. Bedeniniz ölçüsünde ön ve arka olmak üzere yukarıdan aşağıya hafif genişleterek uzunluğuna siz karar verin kesiyoruz.Kestikten sonra 2 parça olan kumaşı
bir araya getirip yanlarını dikiyoruz.Şimdi yaka ve kol kısımlarına geldi.Elbisenin ön parçasının yaka kısmına düzgün kesebilmek için yuvarlak bir tabak veya tava:) ne olursa koyuyoruz ve kesiyoruz ben öyle yapıyorum.Ya da yine tşörtünüzün yakasına koluna göre yapabilirsiniz.Ben yaka ve kol kısımlarına resimde görüldüğü gibi şerit halinde kestiğim kumaşı katlama şeklinde diktim siz farklı bir model de verebilirsiniz.Bel kısmına gelince ince ip lastik satılıyor her yerde bulabilirsiniz.Ben bu lastiği normal iğneye takıp iki kere düz dikiş şeklinde geçtim.Lastik ip olduğu için bel kısmı kendiliğinden büzülüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Pek beceremedim gibi geldi ama :))Hadi hayırlısı diyeyim:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı