Bu Blogda Ara

2 Eylül 2013 Pazartesi

''Dışından baktım bir yeşil türbe, içine girdim estağfirullah tövbe''


DİMYAT'A PİRİNCE GİDERKEN EVDEKİ BULGURDAN OLMAK

Dimyat Mısır'da Süveyş Kanalı girişinde bir limanın adıdır. Mısır'ın pirinçleri eskiden ince hasırdan örülmüş torbalar içinde,buradan Anadolu'ya ithal edilirmiş.
Dimyat'a pirinç almak için giden bir Türk tüccarının gemisi Akdeniz'de korsanlar tarafından soyulmuş.Acımasız soyguncular adamcağızın bütün altınlarını almışlar.
Bin bir zorluk içinde İstanbul'a dönen pirinç tüccarı o yıl iflasını ilan etmiş. İş yerini kapatıp İstanbul'dan ayrılmış,memleketi olan karamana gitmiş. O sene tarlasından elde ettiği buğdayları borçlarını kapatmak için bulgur tüccarlarına sattığından, kendi de, ev halkı da o kışın, sadece pirinçsiz değil,birde bulgursuz kalmışlar...

DIŞINDAN BAKTIM BİR YEŞİL TÜRBE
Dervişin biri,soğuk bir kış akşamı geceyi geçirmek için barınacak bir yer ararken, yeşil boyalı, yeşil çinili bir türbe önüne çıkmış.Derviş büyük bir sevinçle içeri girip yatmış.Halbuki orası, azılı bazı eşkıyaların gece barındıkları harabe bir sığınak imiş.
Hırsızlar gece gelip türbede yabancı biri olduğunu anlayınca dervişi güzelce bir dövmüşler.Baygın bir halde bırakıp sabaha doğru çekip gitmişler.
Ancak bir iki gün sonra kendine gelen derviş,bu dayağın manevi bir kudret tarafından atıldığına inanmış.
- ''Dışından baktım bir yeşil türbe, içine girdim estağfirullah tövbe'' demiş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı